ad ld

Pages

Monday, May 16, 2011

AF9: Kay Adik Diddy Hirdy Tersingkir

Adik kepada penyanyi Diddy Hirdy, Kay atau nama sebenarnya Nur Khaidir Bin Muhd, 22, terpaksa akur dengan keputusan meninggalkan pentas Akademi Fantasia musim kesembilan (AF9) selepas diumumkan tersingkir oleh pengacaranya, Aznil Nawawi. Persembahan Kay yang membawakan lagu Stand By Me oleh Ben E. King ternyata gagal menarik perhatian penonton apabila mendapat undian terendah sebanyak 11 peratus (%).

Menurut Kay, dia akur dengan keputusan tersebut memandangkan dirinya juga tidak puas hati dengan persembahan yang ditonjolkan. "Apapun, saya bersyukur kerana berjaya bertahan selama enam minggu dan semua ini hasil sokongan yang kuat daripada pengundi, keluarga dan abang saya, Diddy. "Untuk minggu ini, saya tahu banyak kelemahan yang berlaku pada persembahan saya dari segi vokal dan pergerakan persembahan, rasa macam tak berjalan dengan lancar," katanya selepas siaran langsung progran realiti berkenaan di Studio Astro.

Bagaimanapun, tambah Kay, perjalanan nyanyiannya tidak akan terhenti di situ sahaja dan ingin berjuang melakar nama di dalam industri muzik tenpatan. Pada malam itu, Hazama meraih undian tertinggi sebanyak 21%, diikuti pula dengan Fina (15%), Lena (14%), Nera (13%), Erul (13%) dan Azri mendapat undian 12%. Selain itu, Aznil turut mengumumkan kejutan baru di mana pada minggu hadapan, pelajar yang membuat persembahan terbaik akan diberikan imuniti di mana ia dapat menyelamatkan pelajar tersebut daripada tersingkir walaupun mendapat undian terendah.

Kata pengetuanya pula, Amy search, dengan imuniti tersebut, dia berharap agar keenam-enam pelajar itu dapat akan menunjukkan prestasi yang bagus dan membuat persembahan yang terbaik. "Sejak kemasukan Hazama dan Fina, kita dapat lihat pelajar-pelajar lain mula bekerja keras agar tidak tenggelam di antara satu sama lain. "Saya percaya, dengan format imuniti ini, mereka akan bekerja lebih keras lagi untuk merebut peluang tersebut. Malah, bermula minggu depan, para pelajar akan berhadapan dengan pelbagai cabaran menerusi lagu yang diberikan," ujarnya.

Sementara itu, para pelajar telah membuat persembahan mereka bersama iringan pemain-pemian muzik profesional di bawah pimpinan Aubrey Suwito. Penyanyi Faizal tahir telah dijemput membuat persembahan di awal konsert dengan membawakan lagu Karma dan turut bertindak sebagai pengkritik undangan pada malam tersebut bersama dua pengkritik tetap, Hattan dan Fauziah Ahmad Daud (Ogy). Konsert AF9 bersiaran secara langsung di Astro Ria menerusi saluran 104 setiap Sabtu pada pukul 9 malam. mstar

No comments: